Tilakenttä muuttunut

Ilmoita tänne vain selkeät ongelmatilanteet ja ohjelmointiin liittyvät virheilmoitukset.
JuK
Viestit: 76
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 09:50

Tilakenttä muuttunut

Viesti Kirjoittaja JuK » 01 Loka 2016, 18:59

Nyt kun tilakentän valikosta valitsee jonkun arvon se siirtyy heti viereiseen tekstikenttään. Ei siinä mitään jos hiirellä valitsee mutta kun käytän pelkkää näppistä ja kun lisää jonkun arvon niin aina kun näppäimistöltä painaa halutun arvon alkukirjainta selatakseen oikean arvon niin se siirtyy tilakenttään ja niitä on sitten pitkä rivi vääriä. Nyt siis joutuu ensin hiirellä siirtymään tilakenttään ja kirjoittamaan arvon. Palauttakaa entinen, jossa arvo siirtyi vasta kun valikosta siirtyy pois niin voi käyttää edelleen myös näppäimistöltä. Tai laittakaa tilan tekstikenttä myös aktiiviseksi kun tabulaattorilla siirtyy kenttien välillä niin voipi itse kirjoittaa arvot ilman hiirellä sohimista.

KalleR
Viestit: 574
Liittynyt: 28 Maalis 2006, 14:17
Paikkakunta: Littoinen
Viesti:

Re: Tilakenttä muuttunut

Viesti Kirjoittaja KalleR » 04 Loka 2016, 10:28

JuK kirjoitti:Nyt kun tilakentän valikosta valitsee jonkun arvon se siirtyy heti viereiseen tekstikenttään. Ei siinä mitään jos hiirellä valitsee mutta kun käytän pelkkää näppistä ja kun lisää jonkun arvon niin aina kun näppäimistöltä painaa halutun arvon alkukirjainta selatakseen oikean arvon niin se siirtyy tilakenttään ja niitä on sitten pitkä rivi vääriä. Nyt siis joutuu ensin hiirellä siirtymään tilakenttään ja kirjoittamaan arvon. Palauttakaa entinen, jossa arvo siirtyi vasta kun valikosta siirtyy pois niin voi käyttää edelleen myös näppäimistöltä. Tai laittakaa tilan tekstikenttä myös aktiiviseksi kun tabulaattorilla siirtyy kenttien välillä niin voipi itse kirjoittaa arvot ilman hiirellä sohimista.
Hei,
koska sama muutos on tapahtunut myös bongariliiton pinnari-sovelluksessa, luulen, että kyseessä on muutos selaimissa. En valitettavasti osaa sanoa, voiko tätä säätää jostain asetuksista vai ei. Häiritsee joka tapauksessa minuakin.

Mutta: kannattaa ehdottomasti käyttää muuttolomaketta, kun tallentaa havaintoja kuvailemallasi tavalla. Siinä tila- kohta täytetään pelkästään kirjoittamalla.

t Kalle Rainio

Vastaa Viestiin