Tarkistuspyynnöt

Täällä voit antaa palautetta ja parannusehdotuksiasi havaintojärjestelmästä.
toito
Viestit: 14
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 02:01

Tarkistuspyynnöt

Viesti Kirjoittaja toito » 03 Heinä 2015, 11:48

Moi!

Seuraavaa Tiira-versiota ajatellen: havaintojen tarkistuspyyntö-toiminnoissa olisi parantamisen varaa. Tällä hetkellä esim. mulla on voimassa kaksi tarkistuspyyntöä. Kun klikkaan ne auki etusivun alareunan ikonista, mulle kerrotaan, että lintuyhdistys (ei kotiyhditykseni) pyytää näistä lisätietoja. Missään ei mainita mihin lisätietoja pitäisi ilmoittaa, miksi ja mistä asioista niitä pitäisi ilmoittaa. (Tällä kertaa saattaa olla kyse on ARK-lajeista, mutta koska tarkistuspyyntöä ei ole kirjattu muodossa "ARK pyytänyt lomakkeen" vaan "Tarkistuspyyntö lähtenyt", en voi tietää mitä tällä tarkemmin haetaan jne.)

Siispä: Osoite lisätietojen lähettämistä varten sekä vaikkapa määrämuotoinen, konkreettinen, ohjeistus näiden osalta olisi hyvä saada suoraan järjestelmään.

/totti t.

KalleR
Viestit: 574
Liittynyt: 28 Maalis 2006, 14:17
Paikkakunta: Littoinen
Viesti:

Re: Tarkistuspyynnöt

Viesti Kirjoittaja KalleR » 03 Heinä 2015, 15:07

toito kirjoitti:Moi!

Seuraavaa Tiira-versiota ajatellen: havaintojen tarkistuspyyntö-toiminnoissa olisi parantamisen varaa. Tällä hetkellä esim. mulla on voimassa kaksi tarkistuspyyntöä. Kun klikkaan ne auki etusivun alareunan ikonista, mulle kerrotaan, että lintuyhdistys (ei kotiyhditykseni) pyytää näistä lisätietoja. Missään ei mainita mihin lisätietoja pitäisi ilmoittaa, miksi ja mistä asioista niitä pitäisi ilmoittaa. (Tällä kertaa saattaa olla kyse on ARK-lajeista, mutta koska tarkistuspyyntöä ei ole kirjattu muodossa "ARK pyytänyt lomakkeen" vaan "Tarkistuspyyntö lähtenyt", en voi tietää mitä tällä tarkemmin haetaan jne.)

Siispä: Osoite lisätietojen lähettämistä varten sekä vaikkapa määrämuotoinen, konkreettinen, ohjeistus näiden osalta olisi hyvä saada suoraan järjestelmään.

/totti t.
Hyvä huomio. TLY:ssä olemme toimineet, niin, että havis merkataan tarkisuspyynnölliseksi vain silloin, kun havainnoitsijalle on lähetetty tarkistuspyyntö sähköpostilla tms. Itselle ei ole tullut mieleen merkata havaintoon "tarkistuspyyntö lähtenyt"- leimaa, jos tarkistuspyyntöä ei kerran ole lähtenyt! ;)

t Kalle Rainio

JuK
Viestit: 76
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 09:50

Re: Tarkistuspyynnöt

Viesti Kirjoittaja JuK » 05 Elo 2015, 13:28

Ja luonnollisin väylä näiden pyyntöjen ja muutenkin ark-ilmoitusten tekoon on suoraan Tiiran kautta, järjestelmä sitten välittää tiedot oikeisiin osoitteisiin, näin olisi helpointa ja yksinkertaisinta käyttäjälle.

Vastaa Viestiin