Punarinta?

Näitkö tai kuulitko linnun, jonka määrittäminen jäi epävarmaksi? Tai pystyisitkö ehkä auttamaan kaveria varmistamaan haviksensa? Tässäpä on osio lintujen määrittämiseen liittyville keskusteluille.
vesalama
Viestit: 3
Liittynyt: 14 Loka 2016, 14:59

Punarinta?

Viesti Kirjoittaja vesalama » 14 Loka 2016, 15:08

Tervehdys!

Uusi täällä ja tuossa kotona pihalla puuhastellessani on seuranani ollut mielestäni Punarinta. Lintu seuraa lähes perässä kun kuljen pihalla ja käy sisällä autotallissa ja puuvajassa.
Onkohan tuo kovin yleistä?

Linnun nokassa on mielestäni sanomista kun on ns. ristinokka, eli nokan ylä- ja alaosat menevät ristiin. Eikös Punarinnan nokka pitäisi olla symmetrinen.
Laittaisin kuvan mutta minne?
Tänne sitä ei näemmä voi laittaa. Kävin asetuksia katsomassa mutta en pystynyt sitä muuttamaan.

Tai niin: https://www.dropbox.com/home?preview=IMG_0473.JPG
Toinen linkki: https://1drv.ms/f/s!AiLePmcmZbushPsq5tEpubd65vVVjg

Kommenttia?

Vesa
Viimeksi muokannut vesalama, 19 Loka 2016, 18:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kari 777
Viestit: 374
Liittynyt: 09 Loka 2010, 05:01

Re: Punarinta?

Viesti Kirjoittaja kari 777 » 15 Loka 2016, 00:25

moi pikkukäpylinnulla on ristinokka ja koiras on punainen

vesalama
Viestit: 3
Liittynyt: 14 Loka 2016, 14:59

Re: Punarinta?

Viesti Kirjoittaja vesalama » 15 Loka 2016, 22:30

Ei ole kyllä pikkukäpylintu ja tuo kuva linkki ei ilmeisesti toimi ellei ole katsojalla ole tiliä. Koitan keksiä toisen konstin.

Vesa

kari 777
Viestit: 374
Liittynyt: 09 Loka 2010, 05:01

Re: Punarinta?

Viesti Kirjoittaja kari 777 » 16 Loka 2016, 01:15

autotallissa vois käyrä leppälintu ja muita vaihtoehtoja on nokkavarpunen ja taviokuurna
kari

timo
Viestit: 148
Liittynyt: 03 Huhti 2011, 15:00

Re: Punarinta?

Viesti Kirjoittaja timo » 16 Loka 2016, 10:46

Hei!

Minä olen kyllä sitä mieltä että kysessä on viimekesänä syntynyt punarinta.
Meillä punarita on pesinyt n.7v pihapiirissä ja aina on poikaset hyppinyt tossa pihanurmella ja emot varoitelleet. Yhtenä vuonna meinasi poikanen tulla sisälle, mutta olin oven edessä kamran kanssa ja lähti takaisin ulos.
Noita ristinokkaisia lintuja on aina joskus joko synnynnäisiä tai vioittuneta miltei kaiklla pikkulinnuilla.

T:Timo

vesalama
Viestit: 3
Liittynyt: 14 Loka 2016, 14:59

Re: Punarinta?

Viesti Kirjoittaja vesalama » 17 Loka 2016, 18:03

Tervehdys!

kiitos Timo, olen samoilla linjoilla. Mulle tosin ensimmäinen kerta kun näen tuollaisen ristinokan.
Mukavaa on tuo ulkona oleskelu kun on kaveri mukana touhuissa, yllättävän lähelle tulee.

Vesa

KalleR
Viestit: 574
Liittynyt: 28 Maalis 2006, 14:17
Paikkakunta: Littoinen
Viesti:

Re: Punarinta?

Viesti Kirjoittaja KalleR » 21 Loka 2016, 10:29

vesalama kirjoitti:Tervehdys!

kiitos Timo, olen samoilla linjoilla. Mulle tosin ensimmäinen kerta kun näen tuollaisen ristinokan.
Mukavaa on tuo ulkona oleskelu kun on kaveri mukana touhuissa, yllättävän lähelle tulee.

Vesa
Hei,
minulla tuo toinen linkki avautui, ja punarintahan kuvassa on.

t Kalle Rainio

timo
Viestit: 148
Liittynyt: 03 Huhti 2011, 15:00

Re: Punarinta?

Viesti Kirjoittaja timo » 21 Loka 2016, 14:04

Hei mullakin aukesi tuo toinen linkki!!
Itse olen nähnyt ristinokkaiseta talitiaisesta kuvan ja jostakin toisesta jota en muista.

Tänään naapirin mies sanoi, minä voin pideellä koraa jos haluat kuvata leppälintua. Lintu oli koko aamun seurannut vaimoa pihan haravoinnissa max 5m.
Lintu oli punarinta josta kuva tiirassa. Kuvattu 2m päästä. Tosi kesy lintu.

T:Timo Kytömäki

timo
Viestit: 148
Liittynyt: 03 Huhti 2011, 15:00

Re: Punarinta?

Viesti Kirjoittaja timo » 21 Loka 2016, 14:04

Hei mullakin aukesi tuo toinen linkki!!
Itse olen nähnyt ristinokkaiseta talitiaisesta kuvan ja jostakin toisesta jota en muista.

Tänään naapirin mies sanoi, minä voin pideellä koraa jos haluat kuvata leppälintua. Lintu oli koko aamun seurannut vaimoa pihan haravoinnissa max 5m.
Lintu oli punarinta josta kuva tiirassa. Kuvattu 2m päästä. Tosi kesy lintu.

T:Timo Kytömäki

Vastaa Viestiin