Mitä havaintoja julkaistaan?

Täällä voit kysyä neuvoja vuonna 2006 avatun Tiiran version käytöstä.
partiolaivavalborg82
Viestit: 1
Liittynyt: 27 Huhti 2012, 07:10

Mitä havaintoja julkaistaan?

Viesti Kirjoittaja partiolaivavalborg82 » 27 Huhti 2012, 07:21

Olen noviisi uusi käyttäjä, asun erinomaisella havaintopaikalla. Haluan jakaa tietoa havainnoista muillekin. Olen yrittänyt tehdä ilmoitusta nokkavarpusesta, se näkyy omissa tallenteissa. Julkaistaanko kaikki ilmoitukset ? Enkö ole osannut käyttää järjestelmää?

timo
Viestit: 148
Liittynyt: 03 Huhti 2011, 15:00

Re: Mitä havaintoja julkaistaan?

Viesti Kirjoittaja timo » 27 Huhti 2012, 10:08

Kaikki joita et sinä eikä paikallinen yhdistys ole salannut näkyykyy kaikille. Todennäköistä on että havaintosi on tallella, mutta sinä et sitä löytänyt. Minäkin jo yli 2v käyttänyt en vieläkään osaa käyttää kaikkia toimintoja vaikka olen ohjeet lukenut ainakin 9 kertaa.
Vaikea auttaa koska alkutiedot niin vähäisiä. Nokkavarpunen ja näkyy omissa havainnoissa. Äsken katsoin perushausta, koko suomessa ilmoitettu eilen ja tänään 22 havaintoa nokkavarpusesta.

t. Timo

KalleR
Viestit: 574
Liittynyt: 28 Maalis 2006, 14:17
Paikkakunta: Littoinen
Viesti:

Re: Mitä havaintoja julkaistaan?

Viesti Kirjoittaja KalleR » 27 Huhti 2012, 10:54

partiolaivavalborg82 kirjoitti:Olen noviisi uusi käyttäjä, asun erinomaisella havaintopaikalla. Haluan jakaa tietoa havainnoista muillekin. Olen yrittänyt tehdä ilmoitusta nokkavarpusesta, se näkyy omissa tallenteissa. Julkaistaanko kaikki ilmoitukset ? Enkö ole osannut käyttää järjestelmää?
Hei,
jos tarkoitat "havaintosivuja", niihin valikoituu automaattisesti vain ns mielenkiintoisuusrajat ylittävät havainnot. Sen sijaan kaikki muut havainnot näkyvät perus- tai laajalla haulla.

t Kalle Rainio

Vastaa Viestiin