Havainto ei näy

Täällä voit kysyä neuvoja havaintojärjestelmän käytöstä.
mustatiira
Viestit: 4
Liittynyt: 19 Huhti 2015, 20:13

Havainto ei näy

Viesti Kirjoittaja mustatiira » 19 Huhti 2015, 20:20

Kaverini ilmoittaa havainnon johon lisää minut kaverihaun kautta mutta kun itse haen samoja havaintoja "omat havainnot" linkin kautta niin en saa sittenkään näkymään niitä itselleni. Toki näen havainnon ja itseni liitettynä havaintoon jos laitan hakukriteeriksi esim. saman kunnan jossa kaverini on ilmoittanut havainnon. Tulevaisuudessa on vaan vaikeaa muistaa jokainen päivämäärä ja paikka jossa olen ollut kun haluan nähdä omia havaintojani. Onko ainoa vaihtoehto että laitain vielä toiseen kertaan itse samat havainnot mitkä kaverini on laittanut.

KalleR
Viestit: 574
Liittynyt: 28 Maalis 2006, 14:17
Paikkakunta: Littoinen
Viesti:

Re: Havainto ei näy

Viesti Kirjoittaja KalleR » 20 Huhti 2015, 10:56

mustatiira kirjoitti:Kaverini ilmoittaa havainnon johon lisää minut kaverihaun kautta mutta kun itse haen samoja havaintoja "omat havainnot" linkin kautta niin en saa sittenkään näkymään niitä itselleni. Toki näen havainnon ja itseni liitettynä havaintoon jos laitan hakukriteeriksi esim. saman kunnan jossa kaverini on ilmoittanut havainnon. Tulevaisuudessa on vaan vaikeaa muistaa jokainen päivämäärä ja paikka jossa olen ollut kun haluan nähdä omia havaintojani. Onko ainoa vaihtoehto että laitain vielä toiseen kertaan itse samat havainnot mitkä kaverini on laittanut.
Hei,

varmista vielä, että kaverisi on varmasti laittanut nimesi sinne kaverihaun kautta "lisää kaveri"- linkin kautta, eikä vain lisännyt nimeäsi kohtaan "muut havainnoijat". Jos havainto on tallennettu kaverihaun kautta, havainto näkyy, kun ruksaat haussa "omat havainnot". Huom että "Omat ilmoitukset" listaa vain itse tallennetut havainnot.

t Kalle Rainio

mustatiira
Viestit: 4
Liittynyt: 19 Huhti 2015, 20:13

Re: Havainto ei näy

Viesti Kirjoittaja mustatiira » 20 Huhti 2015, 14:17

Varmistin kaverilta että hän on nimenomaan lisännyt "lisää kaveri" linkin kautta jo ennen kuin kysyin apua täältä foorumilta. Ja aina kun haen havaintojani niin painan "omat havainnot" linkkiä. Tästä huolimatta en näe kyseisiä havaintoja.

timo
Viestit: 148
Liittynyt: 03 Huhti 2011, 15:00

Re: Havainto ei näy

Viesti Kirjoittaja timo » 20 Huhti 2015, 16:12

Onko havainto saman yhdistyksen alueella jossa itse asut? Jollei sinun pitää hakea se sen yhdistysen kautta.
Oikotie hae koko suomesta.

t.Timo

mustatiira
Viestit: 4
Liittynyt: 19 Huhti 2015, 20:13

Re: Havainto ei näy

Viesti Kirjoittaja mustatiira » 20 Huhti 2015, 17:12

On saman yhdistyksen alueella. Pointti on nyt siinä et osaan/luulen osaavani käyttää tuota ja olen tehnyt kaikki samoin mitä olette neuvoneet mutta siltin ei tunnu toimivan.

KalleR
Viestit: 574
Liittynyt: 28 Maalis 2006, 14:17
Paikkakunta: Littoinen
Viesti:

Re: Havainto ei näy

Viesti Kirjoittaja KalleR » 21 Huhti 2015, 11:16

mustatiira kirjoitti:On saman yhdistyksen alueella. Pointti on nyt siinä et osaan/luulen osaavani käyttää tuota ja olen tehnyt kaikki samoin mitä olette neuvoneet mutta siltin ei tunnu toimivan.
Hei,
veikkaan silti, että jossain kohtaa teet jotain väärin. Katsoin äsken omia muiden tallentamia havaintoja, ja haku toimi niinkuin pitikin. Tarkista kaikki kohdat ajanjaksoa myöten,

terveisin Kalle Rainio

mustatiira
Viestit: 4
Liittynyt: 19 Huhti 2015, 20:13

Re: Havainto ei näy

Viesti Kirjoittaja mustatiira » 21 Huhti 2015, 13:12

Mielestäni haku on hyvinkin yksinkertainen ja siinä on 4 kriittistä kohtaa jossa voin valita väärin: Päivämäärä, paikka, omat havainnot kohta ja se että kaverini on lisännyt minut kaverihaun kautta. Nämä kohdat olen laittanut oikein joten enempää en osaa. Ja lisäksi näen jotain vanhoja havaintoja jossa minut on lisätty kaverin toimesta havainnoijaksi mutta en enää nykyään.

KalleR
Viestit: 574
Liittynyt: 28 Maalis 2006, 14:17
Paikkakunta: Littoinen
Viesti:

Re: Havainto ei näy

Viesti Kirjoittaja KalleR » 21 Huhti 2015, 16:26

mustatiira kirjoitti:Mielestäni haku on hyvinkin yksinkertainen ja siinä on 4 kriittistä kohtaa jossa voin valita väärin: Päivämäärä, paikka, omat havainnot kohta ja se että kaverini on lisännyt minut kaverihaun kautta. Nämä kohdat olen laittanut oikein joten enempää en osaa. Ja lisäksi näen jotain vanhoja havaintoja jossa minut on lisätty kaverin toimesta havainnoijaksi mutta en enää nykyään.
Hei,
enää taitaa olla siis 2 vaihtoehtoa: järjestelmä ei toimi oikein, tai kaverisi ei olekaan laittanut nimeäsi kaverihaun kautta. Testasin äsken kaverihaun toimivuutta kaverin kanssa, ja löysin havaintoni, kun se oli tallennettu kaverihaun kautta. Eli siis lisätty havaintoon klikkaamalla kohtaa "lisää kaveri", joten vaikuttaisi toimivan uusienkin havaintojen osalta asianmukaisesti. Varmistaisitko siis vielä kerran kaveriltasi, että nimesi on lisätty oikealla tavalla.

terveisin Kalle Rainio

Vastaa Viestiin