Jonkun muun ilmoittamat omat havainnot

Täällä voit kysyä neuvoja havaintojärjestelmän käytöstä.
Olli
Viestit: 11
Liittynyt: 27 Helmi 2006, 01:39

Jonkun muun ilmoittamat omat havainnot

Viesti Kirjoittaja Olli » 27 Maalis 2006, 21:20

Moi!

Huomasin juuri että Pirkanmaalta on ilmoitettu 9975 havaintoa eli sinne on imaistu jostain PiLy:n kannasta suuri määrä havaintoja menneiltä vuosilta, joukossa luonnollisesti myös minun havaintojani.

En kuitenkaan pysty etsimään niitä omina havaintoinani saati että pystyisin muokkaamaan näitä omia vanhoja havaintojani! :( Tähän on saatava ehdottomasti muutos, eli jos noita haviksia imuroidaan jostain tietokannoista tähän järjestelemään niin havainnoijien on päästävä käsiksi omiin havaintoihinsa!

Jos tämä ei onnistu, pyydän poistamaan järjestelmästä kaikki omat havaintoni ennen päivämäärää 29.12.2005. Syötän sitten vanhat vanhat havaintoni itse pikkuhiljaa jotta pystyn niitä myös kontrolloimaan.

terveisin, Olli

KalleR
Viestit: 574
Liittynyt: 28 Maalis 2006, 14:17
Paikkakunta: Littoinen
Viesti:

Re: Jonkun muun ilmoittamat omat havainnot

Viesti Kirjoittaja KalleR » 29 Maalis 2006, 11:23

Moi,
tämä onnistui TLY:n webkannassa, eli vanhat havainnot siirrettiin kunkin käyttäjän tilille. Eli kyllä ne varmasti sieltä putkahtavat omille tileille Tiirassakin. Jos oikein ymmärsin, hommassa menee jonkin verran aikaa kun ne pitää siirtää havainnoitsija kerrallaan.

Kalle R
Olli kirjoitti:Moi!

Huomasin juuri että Pirkanmaalta on ilmoitettu 9975 havaintoa eli sinne on imaistu jostain PiLy:n kannasta suuri määrä havaintoja menneiltä vuosilta, joukossa luonnollisesti myös minun havaintojani.

En kuitenkaan pysty etsimään niitä omina havaintoinani saati että pystyisin muokkaamaan näitä omia vanhoja havaintojani! :( Tähän on saatava ehdottomasti muutos, eli jos noita haviksia imuroidaan jostain tietokannoista tähän järjestelemään niin havainnoijien on päästävä käsiksi omiin havaintoihinsa!

Jos tämä ei onnistu, pyydän poistamaan järjestelmästä kaikki omat havaintoni ennen päivämäärää 29.12.2005. Syötän sitten vanhat vanhat havaintoni itse pikkuhiljaa jotta pystyn niitä myös kontrolloimaan.

terveisin, Olli
:P :P :P

anpesola
Viestit: 12
Liittynyt: 30 Maalis 2006, 18:28

Viesti Kirjoittaja anpesola » 30 Maalis 2006, 18:41

Moi!

Entäs jos kirjaan havaintoja henkilöille, jotka eivät ole vielä rekisteröityneet käyttäjiksi, saavatko he havainnot "nimiinsä" heti systeemiin kirjauduttuaan? Vai kenties joskus myöhemmin? Tulisiko odotella hetki ja kirjata yhteiset havainnot vasta kun kaverikin on päässyt käyttäjäksi...?

T.Antti

O-P
Viestit: 180
Liittynyt: 20 Maalis 2006, 12:39

Viesti Kirjoittaja O-P » 30 Maalis 2006, 21:26

anpesola kirjoitti:Moi!

Entäs jos kirjaan havaintoja henkilöille, jotka eivät ole vielä rekisteröityneet käyttäjiksi, saavatko he havainnot "nimiinsä" heti systeemiin kirjauduttuaan? Vai kenties joskus myöhemmin? Tulisiko odotella hetki ja kirjata yhteiset havainnot vasta kun kaverikin on päässyt käyttäjäksi...?

T.Antti
Sanoisin että jos maltat odottaa sen verran että kaverisi ovat rekisteröityneet, ja syötät sitten havainnot, niin ainakin säästät jonkin verran käsityötä ylläpidolta, ja kaverisi saavat havainnot tileilleen näkyville heti eikä vasta sitten kun noita vanhoja haviksia ehditään ihmisten tileihin liitellä. Eli tee kuten parhaaksi harkitset ;)

t. O-P. Liinalaakso

Olli
Viestit: 11
Liittynyt: 27 Helmi 2006, 01:39

Viesti Kirjoittaja Olli » 20 Huhti 2006, 13:13

Odotellaan, odotellaan, mutta voisiko jo saada hieman tietoa että milloin Pirkanmaan havainnot on siirretään havainnoitsijoiden omille tileille?

KalleR
Viestit: 574
Liittynyt: 28 Maalis 2006, 14:17
Paikkakunta: Littoinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KalleR » 20 Huhti 2006, 15:17

Olli kirjoitti:Odotellaan, odotellaan, mutta voisiko jo saada hieman tietoa että milloin Pirkanmaan havainnot on siirretään havainnoitsijoiden omille tileille?
Tästä keväästä on ollut puhe. Mutta ennenkuin havaintoja siirretään omille tileille, siirretään luultavasti myös muiden jäsenyhdistysten valmiit havaintotiedostot Tiiraan.

Kalle Rainio

TeroL
Viestit: 17
Liittynyt: 11 Huhti 2006, 13:48
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Turun havaintojen tiliytys

Viesti Kirjoittaja TeroL » 21 Huhti 2006, 15:48

Onko TLY:n alueen havainnot jo siirretty havainnoijien tileille, kuten yhdestä tässä säikeessä olevassa viestissä mainittiin?

Jos, niin miksiköhän mun havikseni, joita TLY:n systeemin kautta olen viime vuosina ilmoitellut, ei näy.

Tero Linjama

KalleR
Viestit: 574
Liittynyt: 28 Maalis 2006, 14:17
Paikkakunta: Littoinen
Viesti:

Re: Turun havaintojen tiliytys

Viesti Kirjoittaja KalleR » 21 Huhti 2006, 18:26

TeroL kirjoitti:Onko TLY:n alueen havainnot jo siirretty havainnoijien tileille, kuten yhdestä tässä säikeessä olevassa viestissä mainittiin?

Jos, niin miksiköhän mun havikseni, joita TLY:n systeemin kautta olen viime vuosina ilmoitellut, ei näy.

Tero Linjama
Moi,
TLY:n haviskantaa kuten useimpien muidenkaan yhdistysten haviksia, ei vielä olla edes siirretty Tiiraan. Uskoisin ettei omille tileille siirtäminenkään onnistu täysin automaattisesti eli siitä hetkestä kun kaikki jonossa olevat havainnot ovat tiirassa (jonka huomaa siitä että kanta on kasvanut miljoonalla havainnolla), menee vielä x päivää ennenkuin ne on siirretty käyttäjien tileille.

Kalle Rainio

Vastaa Viestiin