TiiraNomadi ei lähetä havaintoja

Täällä voit kysyä neuvoja vuonna 2006 avatun Tiiran version käytöstä.
Artsi+Tiira1
Viestit: 29
Liittynyt: 01 Huhti 2018, 18:30

TiiraNomadi ei lähetä havaintoja

Viesti Kirjoittaja Artsi+Tiira1 » 28 Huhti 2023, 20:19

Moi,
latasin Android puhelimelleni TiiraNomadin ja tein tänään ensimmäisen havaintolähetyksen, joka meni ihan ok läpi.

Sitten homma tyssäsi kokonaan, sillä joka kerta yrittäessäni lähettää havainnon, saan virheilmoituksen siitä, että alku- ja loppupäivä ovat samat.
Jos tänään havaintoaikani on puoli tuntia iltapäivällä, niin oletan, että molemmissa pitäisi olla sama päivämäärä. En syötäpäiviä vaan valitsen sovelluksen näyttämästä kalenterista päivän ja kellonajan.

Sama tulos, jos vaihdan loppupäiväksi edellisen tai seuraavan päivän eli oli minulla mikä päivä tahansa pvm loppupäivässä, niin havainto ei lähde minnekään.

Nyt olen jo poistanut ja asentanut sovelluksen uudelleen, mutta saan saman virheilmoituksen.

Sovellusversio 1.8.0., Android 11.

Mikä on vikana ja miten tämän saan korjattua vai pitääkö minun vain poistaa TiiraNomadi ja palata selainversioon (hieman hankala, mutta toimiva myös puhelimessa)?

Täällä on virheilmoituksista kuvaruutukopiota 2 kpl: https://1drv.ms/f/s!Al5FAcBBdPCFjL9IbFR ... A?e=Ki0b5q

JuK
Viestit: 77
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 09:50

Re: TiiraNomadi ei lähetä havaintoja

Viesti Kirjoittaja JuK » 29 Huhti 2023, 19:07

Kun on yhtenä päivänä havaittu lintu niin silloin täytetään vain alkupäivä.

Artsi+Tiira1
Viestit: 29
Liittynyt: 01 Huhti 2018, 18:30

Re: TiiraNomadi ei lähetä havaintoja

Viesti Kirjoittaja Artsi+Tiira1 » 29 Huhti 2023, 19:26

Kiitos Juk.
Kokeilin ja toimi.

Valitettavasti täytyy todeta, että jos sovellus ei hyväksy samaa päivää alku- ja loppupäiväksi vaan vaatii, että loppupäivä on tyhjä, niin silloin joko sovellus on tehty huonosti tai ohjeet, joissa tätä pakollista vaihtoehtoa ei mainita, on kirjoitettu puutteellisesti eli ohjeeseen pitää aina lisätä asiat, jotka ovat "pakollisia" sovelluksen toimivuuden kannalta.

Sen vielä ymmärtäisi jotenkin, jos Tiira toimisi samalla tavalla, mutta Tiira hyväksyy myös syötetyn loppupäivän ilman ongelmia. Toivottavasti sovelluskehittäjät voivat kopioida tämän kohdan koodin Tiirasta :-)

Vastaa Viestiin