Havaintojen ilmoitus Tiiraan ei mene tietokantaan

Täällä voit kysyä neuvoja vuonna 2006 avatun Tiiran version käytöstä.
anttisupponen
Viestit: 2
Liittynyt: 23 Maalis 2007, 22:48

Havaintojen ilmoitus Tiiraan ei mene tietokantaan

Viesti Kirjoittaja anttisupponen » 02 Huhti 2007, 19:27

En saa havaintoja menemään Tiiran tietokantaan omalla enkä työpaikan koneellani. Sensijaan parin eri kaverin koneella (minun tunnuksillani)ilmoittaminen onnistuu normaalisti. Vika on siis minun koneessani eikä Tiiran palvelimella. Havaintokaavakkeen täytön kyllä hallitsen.
Minulla on uusi tietokone, Windows XP järjestelmä, Soneran laajakaista, F-Securen tietosuoja tasolla Normaali.
Havaintokaavakesivulla "Lähetä havainto" painiketta painettaessa mikään luukku ei tyhjene (laji, lukumäärä, lisätieto jne) eikä havainto ilmesty listalle.
Mikä neuvoksi? Jotain koneeni asetuksissa on varmaan esteenä?

Antti Supponen
antti_.supponen@pp.inet.fi

KalleR
Viestit: 574
Liittynyt: 28 Maalis 2006, 14:17
Paikkakunta: Littoinen
Viesti:

Re: Havaintojen ilmoitus Tiiraan ei mene tietokantaan

Viesti Kirjoittaja KalleR » 03 Huhti 2007, 11:56

anttisupponen kirjoitti:En saa havaintoja menemään Tiiran tietokantaan omalla enkä työpaikan koneellani. Sensijaan parin eri kaverin koneella (minun tunnuksillani)ilmoittaminen onnistuu normaalisti. Vika on siis minun koneessani eikä Tiiran palvelimella. Havaintokaavakkeen täytön kyllä hallitsen.
Minulla on uusi tietokone, Windows XP järjestelmä, Soneran laajakaista, F-Securen tietosuoja tasolla Normaali.
Havaintokaavakesivulla "Lähetä havainto" painiketta painettaessa mikään luukku ei tyhjene (laji, lukumäärä, lisätieto jne) eikä havainto ilmesty listalle.
Mikä neuvoksi? Jotain koneeni asetuksissa on varmaan esteenä?

Antti Supponen
antti_.supponen@pp.inet.fi
Moi! Tarkista että päivämääräkentissä ei ole mitään ylimääräistä. Jos näissä kentissä on moka, ei Tiira varoita muuten kuin punaisella tähdellä päivämäärä 1- kentän vieressä. Esim ylimääräinen välilyönti jommassakummassa kentässä riittää siihen ettei mene läpi.

Voisi lisätä Tiiran "korjauslistalle" että päivämäärävirhe pitää merkata näkyvämmin tallennusikkunassa.

t Kalle Rainio

anttisupponen
Viestit: 2
Liittynyt: 23 Maalis 2007, 22:48

Viesti Kirjoittaja anttisupponen » 03 Huhti 2007, 20:57

Kiitos vihjeestä Kalle Rainio.
Vika oli todellakin päivämääkäluukun täyttämisessä. Luukku ei hyväksynyt päivämäärää 1.4.07 mutta hyväksyy 1.4.2007.
Kiitoksia
Antti Supponen

sampo
Viestit: 121
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 09:25

Viesti Kirjoittaja sampo » 04 Huhti 2007, 14:53

En ole huomannutkaan, että pvm-virheestä ei herjaa tule ollenkaan. Niin ei ole tarkoitus olla. Pitää laittaa korjauslistalle.

t.Sampo Kunttu

Vastaa Viestiin