Havaintojen pysyvyys?

Täällä voit kysyä neuvoja vuonna 2006 avatun Tiiran version käytöstä.
kosmi
Viestit: 10
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 12:20

Havaintojen pysyvyys?

Viesti Kirjoittaja kosmi » 22 Joulu 2007, 23:58

Hei,

Jos kirjaan havainnon Tiiraan ja liitän ystäväni kaverihaun avulla lisähavainnoitsijaksi, niin silloinhan havainto ilmaantuu sekä minun että heidän omille havaintosivuilleen (ja he voivat halutessaan poistaa sen omalta osaltaan). Okei.

Entä jos jostain syystä (havainnon ilmoittajana) poistan tällaisen yhteishaviksen Tiirasta? Poistuuko se tällöin myös kavereitteni haviksista?

Ja sama toisin päin: jos minut on ilmoitettu kanssahavainnoitsijaksi, niin onko olemassa riski, että jonain päivänä havainto poistuukin omasta Tiira-haviksestani? Eli tuleeko minun havaintojeni pysyvyyden varmistamiseksi kirjata jo muiden ilmoittamat havikset varmuuden vuoksi myös itse itselleni?

Mika Ilari

sampo
Viestit: 121
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 09:25

Re: Havaintojen pysyvyys?

Viesti Kirjoittaja sampo » 27 Joulu 2007, 10:32

kosmi kirjoitti: Entä jos jostain syystä (havainnon ilmoittajana) poistan tällaisen yhteishaviksen Tiirasta? Poistuuko se tällöin myös kavereitteni haviksista?
Kyllä, havainto poistuu tällöin kaikkien tileiltä.
kosmi kirjoitti: Ja sama toisin päin: jos minut on ilmoitettu kanssahavainnoitsijaksi, niin onko olemassa riski, että jonain päivänä havainto poistuukin omasta Tiira-haviksestani?
Se riski on tosiaan olemassa, sillä havainnon ilmoittajalla on oikeus poistaa havainto kaikkien tileiltä Tiirasta.
kosmi kirjoitti: Eli tuleeko minun havaintojeni pysyvyyden varmistamiseksi kirjata jo muiden ilmoittamat havikset varmuuden vuoksi myös itse itselleni?
Periaatteessa kyllä. En tosin muista kuulleeni, että tästä olisi ollut ongelmaa joten itse pidän sitä lähinnä marginaalisena ongelmana. Havainnon poistajalla lienee yleensä hyvä syy poistaa havainto.

t.Sampo Kunttu

kosmi
Viestit: 10
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 12:20

Viesti Kirjoittaja kosmi » 30 Joulu 2007, 15:35

Kiitos selventävistä vastauksista.
Terv. Mika Ilari

Vastaa Viestiin