TiiraNomadin havainnot eivät näy TiiraWebin omissa havainnoissa

Ilmoita tänne vain selkeät ongelmatilanteet ja ohjelmointiin liittyvät virheilmoitukset.
MMMäkelä
Viestit: 2
Liittynyt: 06 Maalis 2022, 21:15

TiiraNomadin havainnot eivät näy TiiraWebin omissa havainnoissa

Viesti Kirjoittaja MMMäkelä » 06 Maalis 2022, 21:20

TiiraNomadissa tekemäni havainnot eivät näy verkkoversion omissa havinnoissa, vaikka olen kirjautunut nomadiin. TiiraWebissa nomadilla tekemieni havaintojen havainnoijana lukee nimeni ja ''rekisteröitymätön käyttäjä''. Olen kokeillut kirjautua sovellukseen uudelleen ja asentaa sovelluksen uudelleen, mutta edelleen sama ongelma. Mitä kannattaa kokeilla seuraavaksi?

Picus
Viestit: 2
Liittynyt: 11 Heinä 2012, 15:31

Re: TiiraNomadin havainnot eivät näy TiiraWebin omissa havainnoissa

Viesti Kirjoittaja Picus » 07 Maalis 2022, 12:59

Tämä todennäköisesti johtuu siitä, että Tiirassa on täysin samalla nimellä joku toinen rekisteröinyt. Näin ollen Nomadi ei osaa laittaa havaintoja havainnoijan omiin havaintoihin, koska samalla nimellä löytyviä useampia.

Käy vaihtamassa etunimeäsi ja koita uudelleen. Voit laittaa esimerkiksi liikanimen, kuten Erkki V.

MMMäkelä
Viestit: 2
Liittynyt: 06 Maalis 2022, 21:15

Re: TiiraNomadin havainnot eivät näy TiiraWebin omissa havainnoissa

Viesti Kirjoittaja MMMäkelä » 13 Maalis 2022, 17:04

Kiitos vinkistä! Tämän avulla alkoi toimimaan!

hege
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Tammi 2020, 16:56

Re: TiiraNomadin havainnot eivät näy TiiraWebin omissa havainnoissa

Viesti Kirjoittaja hege » 22 Maalis 2022, 19:44

TiiraNomadin havaintojen kirjautuminen
Minulla on täysin sama ongelma. Eihän ratkaisu voi olla tuo nimen muuttaminen. Osaahan web-tiirakin kohdistaa havainnot käyttäjätunnuksen perusteella. Tämä on selvä ohjelmointivirhe, joka tulisi korjata: käyttäjien sovellus lakkaa toimimasta oikein, jos joku saman niminen rekisteröityy tiiraan! Näin kävi minulle. Palaute TiiraNomadia kehittäville kaikkia kanavia pitkin.

juggav
Viestit: 7
Liittynyt: 27 Joulu 2008, 16:14

Re: TiiraNomadin havainnot eivät näy TiiraWebin omissa havainnoissa

Viesti Kirjoittaja juggav » 18 Kesä 2022, 11:54

En ymmärrä tätä ollenkaan. Miksi tarvitaan nimenmuutos? Jos kirjaudun Nomadiin samalla käyttäjätunnuksella ja salasanalla kuin Tiiraan, niin miksei Tiira osaa tiliöidä havaintoja minun tunnukselle? Eihän Tiirassa voi olla kahta samanlaista käyttäjätunnusta. Minulla Nomadin käyttö meinasi loppua yhteen kokeilukertaan, mutta onneksi olen yhdistyskäyttäjä ja voin muuttaa havainnon omistajaa Tiirassa (tietenkin vain omalla alueella). Selkeä korjauksen paikka Nomadin toiminnassa. Atlaksen kannalta korjaus olisi tarpeen, sillä monia havaintoja yleisistä lajeista ei ilman atlasta tule enää kotona kirjattua Tiiraan.

juggav
Viestit: 7
Liittynyt: 27 Joulu 2008, 16:14

Re: TiiraNomadin havainnot eivät näy TiiraWebin omissa havainnoissa

Viesti Kirjoittaja juggav » 22 Loka 2022, 08:36

Koska Tiirassa on useita saman nimisiä, en saanut Nomadin havaintoja omalle tililleni muutoin kuin vaihtamalla omistajaa yhdistyskäyttäjän toimintojen kautta. Yritin ehdotettua kikkaa muutamalla etunimeä "Jukka" --> "Jukka T.", mutta sekään ei auttanut. Havainnon omistajaa vaihtaessani huomasin, että siellä on toinenkin Jukka T. samalla sukunimellä, siispä vaihdoin "Jukka T." --> "Jukka T", niin rupesi toimimaan. Ei vaikuta ihan loppuun saakka mietityltä toiminnnolta. Jos joku Nomadin käyttäjä yhtäkkiä huomaa, ettei lähetetyt havainnot enää tiliöidy omalle tilille kuten ennen, saattaa olla, että Tiiraan on rekisteröitynyt joku kaima. Tiliöinnin pitäisi tapahtua käyttäjätunnuksen eikä nimen perusteella.

Citynomadi_Team
Viestit: 1
Liittynyt: 09 Marras 2022, 15:48

Re: TiiraNomadin havainnot eivät näy TiiraWebin omissa havainnoissa

Viesti Kirjoittaja Citynomadi_Team » 09 Marras 2022, 15:50

Kyseessä on rajapinnan ominaisuus. Mikäli Tiirassa on useita saman nimisiä henkilöitä, havainto ei kirjaudu kenellekään.

Tiirassa sama havainto kyllä rekisteröityy, mutta anonyymisti ’rekisteröitymättömälle käyttäjälle’, joita siis voi olla
useita samannimisiä.

Olemme tietoisia tästä ja viesti kannattaa pistää menemään Birdlifen toimistolle, sillä siellä on Tiiran tietokannan ylläpito.

JuK
Viestit: 76
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 09:50

Re: TiiraNomadin havainnot eivät näy TiiraWebin omissa havainnoissa

Viesti Kirjoittaja JuK » 25 Touko 2023, 18:10

Nomadiin tarvittaisiin kaksi muutosta.

Pesimärvarmuusindeksin valinta pitää siirtää "Seuraava" -napin yläpuolelle. Nyt hukkuu ja unohtuu sinne alareunaan kun ei ole loogisessa paikassa. Nappi pitää olla se viimeinen toiminto sivulla.

Havaintopaikan nimen välimuistin pitäisi muistaa käyttäjän itsensä kirjaama paikka eikä apin nimeämää. Se kun monesti on mitä sattuu ja joutuu joka kerta vakiopaikoissa korjaamaan. Kun muistaisi mitä laitoin niin elämä oli askeleen helpompaa.

Vastaa Viestiin