TiiraNomadi havaintojen muokkaus

Ilmoita tänne vain selkeät vuonna 2006 avautuneen Tiiran version ongelmatilanteet ja ohjelmointiin liittyvät virheilmoitukset.
JaV
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Heinä 2023, 13:47

TiiraNomadi havaintojen muokkaus

Viesti Kirjoittaja JaV » 16 Heinä 2023, 14:02

Aiemmin TiiraNomadin kautta syötettyjä havaintoja on voinut muokata varsinaisen Tiiran puolella. Nyt muokkausmahdollisuus on ilmeisesti poistunut jostain syystä? Havainnot kyllä löytyvät omista havainnoista, mutta kynä ja roskakori hävinneet havaintorivin perästä. Onko kyseessä vika vai pysyvä muutos? Muokkausmahdollisuus olisi kyllä tärkeä ominaisuus TiiraNomadi-havainnoille.

tuoju
Viestit: 2
Liittynyt: 17 Heinä 2023, 16:16

Re: TiiraNomadi havaintojen muokkaus

Viesti Kirjoittaja tuoju » 17 Heinä 2023, 16:37

TiiraNomadilla syötettyjen havisten muokkausmahdollisuuksia minäkin eilen rupesin ihmettelemään. Myös vahingossa väärin tallennettujen havaintojen poistaminen on nyt mahdotonta. Olin kesäkuun Lapissa tekemässä mm. atlashavaintoja ja olin pakotettu kirjaamaan ne kynällä paperille koska nettiyhteyksiä jänkhällä ei ole. Näiden havisten syöttö toimisi parhaiten/nopeiten juuri Nomadin kautta mutta en aio tätä tehdä ennenkuin järjestelmä toimii. Ellei niin joudun loikkaamaan laji.fi -käyttäjäksi tai jättää havainnot "pöytälaatikkoon".

Toinen asia jota ihmettelen. Osa vanhoista Tiirasyötöistä on muuttunut salatuiksi. Siis jokainen talitiainen ja keltasirkku ym. Testiotokseni oli marras-joulukuulta 2020. Tähänkin lienee joku syy mitä en vaan itse huomaa

tuoju
Viestit: 2
Liittynyt: 17 Heinä 2023, 16:16

Re: TiiraNomadi havaintojen muokkaus

Viesti Kirjoittaja tuoju » 17 Heinä 2023, 16:51

tuoju kirjoitti:
17 Heinä 2023, 16:37
TiiraNomadilla syötettyjen havisten muokkausmahdollisuuksia minäkin eilen rupesin ihmettelemään. Myös vahingossa väärin tallennettujen havaintojen poistaminen on nyt mahdotonta. Olin kesäkuun Lapissa tekemässä mm. atlashavaintoja ja olin pakotettu kirjaamaan ne kynällä paperille koska nettiyhteyksiä jänkhällä ei ole. Näiden havisten syöttö toimisi parhaiten/nopeiten juuri Nomadin kautta mutta en aio tätä tehdä ennenkuin järjestelmä toimii. Ellei niin joudun loikkaamaan laji.fi -käyttäjäksi tai jättää havainnot "pöytälaatikkoon".

Toinen asia jota ihmettelen. Osa vanhoista Tiirasyötöistä on muuttunut salatuiksi. Siis jokainen talitiainen ja keltasirkku ym. Testiotokseni oli marras-joulukuulta 2020. Tähänkin lienee joku syy mitä en vaan itse huomaa
Juuri kun oli lähettänyt vuodatukseni tarkastin toiminnot. Muokkaustoiminnot ovat palautuneet normaaliksi, Kiitos!! Salaus"ongelma" päällä edelleen

JaV
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Heinä 2023, 13:47

Re: TiiraNomadi havaintojen muokkaus

Viesti Kirjoittaja JaV » 17 Heinä 2023, 20:31

Joo, nyt muokkaus mahdollisuus on näköjään palannut ennalleen. Hyvä!

Vastaa Viestiin