Merikotka, Haliaeetus albicilla

Tämä on osio yleisille lintuhavaintoihin ja -havainnointiin liittyville kysymyksille ja kommenteille.
reettah
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Heinä 2011, 14:36

Merikotka, Haliaeetus albicilla

Viesti Kirjoittaja reettah » 18 Heinä 2011, 15:20

Tämmöinen sattui kameraan lenkillä koiran kanssa sunnuntaina 16. heinäkuuta :). Ajattelin jakaa kuvat kanssanne, koska tilanne oli itsellenikin ainutlaatuinen :). Aloittelevana lintubongarina(?) olen vertaillut tietoja lintukirjasta, ja olen nyt melkoisen varma että kyseessä on todellakin maamme suurin lintu, merikotka, tosin ilmeisesti vanhempi yksilö pyrstön väristä ja siipien risuisuudesta päätellen. Käykää katsomassa kuvat linkistä jos kiinnostaa.

http://s100.photobucket.com/albums/m30/ ... 06/Nature/

haematopus
Viestit: 150
Liittynyt: 04 Syys 2010, 09:01

Re: Merikotka, Haliaeetus albicilla

Viesti Kirjoittaja haematopus » 18 Heinä 2011, 21:24

Oikein on tunnistettu. Vanha merikotka, jolla pyrstö jo täysin valkoinen.

Muutama vuosikymmen sitten lajin näkeminen oli tosi kova juttu, nykyään niitä pesii jo sen verran paljon, että hyvällä paikalla rannikolla taivasta tarkkaileva näkee muutamassa tunnissa lähes varmasti ainakin yhden yksilön. Hieno lintu se on silti yhä, iso ja komea.

JenniL
Viestit: 78
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 21:47

Re: Merikotka, Haliaeetus albicilla

Viesti Kirjoittaja JenniL » 18 Heinä 2011, 21:29

Kyllä tuo kovasti vanhalta merikotkalta näyttää. Kiilamainen vaalea pyrstö, harittavat siipisulat ja pään/nokan jykevä sivuprofiili paljastavat kaverin. Laiska varismainen lento jne.
Eipä noin tarkkoja kuvia voi miksikään muuksikaan tulkita. Komea otus!

EUkk0
Viestit: 22
Liittynyt: 16 Loka 2011, 09:17
Paikkakunta: Pori

Re: Merikotka, Haliaeetus albicilla

Viesti Kirjoittaja EUkk0 » 27 Loka 2011, 15:13

Itelle kävi taas sillee että merikotka lentää n.10m pääst ja tietenkin olin pakannu kameran justiinsa reppuun kotiin pyöräilyä varten......

Vastaa Viestiin