Kiikareiden osto

Tämä on osio yleisille lintuhavaintoihin ja -havainnointiin liittyville kysymyksille ja kommenteille.
juskevi
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Kesä 2016, 01:56

Kiikareiden osto

Viesti Kirjoittaja juskevi » 16 Kesä 2016, 02:09

Olen aloittanut esikoistyttäreni kanssa lintubongauksen ja tarvitsisin apua kiikareiden ostoon. Asun paikkakunnalla jossa ei pääse liikkeeseen kiikareita hypistelemään, joten nettikaupasta pitäisi kiikarit hommata. Pitkän tutkiskelun jälkeen ajattelin tilata Nikon 8X42 Monarch 5 -kiikarit mutta sitten silmään pisti Kite Toucan 8x42 kiikarit. Noissa Kiten kiikareissa ihastutti pitkä takuu ja eurooppalaisuus mutta käyttökokemuksia löytyi netistä tosi niukasti. Osaisiko joku kertoa onko kyseisillä kiikareilla laatu eroja ja sopiiko ylipäätänsä kyseiset kiikarit aloitteleville bongareille?

-Jussi

KalleR
Viestit: 574
Liittynyt: 28 Maalis 2006, 14:17
Paikkakunta: Littoinen
Viesti:

Re: Kiikareiden osto

Viesti Kirjoittaja KalleR » 17 Kesä 2016, 10:19

juskevi kirjoitti:Olen aloittanut esikoistyttäreni kanssa lintubongauksen ja tarvitsisin apua kiikareiden ostoon. Asun paikkakunnalla jossa ei pääse liikkeeseen kiikareita hypistelemään, joten nettikaupasta pitäisi kiikarit hommata. Pitkän tutkiskelun jälkeen ajattelin tilata Nikon 8X42 Monarch 5 -kiikarit mutta sitten silmään pisti Kite Toucan 8x42 kiikarit. Noissa Kiten kiikareissa ihastutti pitkä takuu ja eurooppalaisuus mutta käyttökokemuksia löytyi netistä tosi niukasti. Osaisiko joku kertoa onko kyseisillä kiikareilla laatu eroja ja sopiiko ylipäätänsä kyseiset kiikarit aloitteleville bongareille?

-Jussi
Hei,
Kitestä minulla ei ole kokemusta, mutta lienevät ok, kun ovat Lintuvarusteessakin myynnissä. Nikoneilla olen katsonut, ja ne ainakin ovat hyvät. Harkitsisin kuitenkin 10- kertaista versiota, sillä niissäkin riittää valovoima aivan hyvin ja isompi suurennus tuo linnut lähemmäksi.

terveisin Kalle Rainio

juskevi
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Kesä 2016, 01:56

Re: Kiikareiden osto

Viesti Kirjoittaja juskevi » 25 Kesä 2016, 23:38

Kiitos vastauksesta. Päädyin tilaamaan nuo Nikonin kiikarit :)

Vastaa Viestiin