Ilmoita havainto - Sarkain

Täällä voit antaa palautetta ja parannusehdotuksiasi havaintojärjestelmästä.
tuomsami
Viestit: 8
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 21:18
Paikkakunta: Espoo

Ilmoita havainto - Sarkain

Viesti Kirjoittaja tuomsami » 17 Heinä 2017, 15:18

Havaintoa syötettäessä sarkainnapin painaminen vaihtaa kenttää loogisesti järjestyksessä Lukum - kn - ikä - Puku, mutta tämän jälkeen sarkain hyppää Tila kentän sijaan Tila kentän Valitse valikkoon. Tämä hidastaa selvästi havaintojen syöttämistä, koska Tila kenttään päästääkseen pitää käsi siirtää hiirelle ja kohdistaa hiiri Tila kentään ja napsauttaa Tila kenttä aktiiviseksi, jotta siihen pystyy syöttämään esim. p tai m kirjaimen, jotka on paljon nopeampi syöttää näppäimistöltä kuin valita Valikosta.

Voisitteko korjata pikaisesti tämän minua jo vuosia haitanneen epäkohdan siten, että sarkain hyppää Tila kentän Valikkoon Tila kentän kautta eli normaalissa loogisessa järjestyksessä. Samalla voitte korjata Sarkain asetukset kokonaan eli koko ajan mennään vasemmalta oikealle ja ylhäältä alas. Pyytämääni Tila kenttään pääsee viereisestä Puku kentästä sarkainta napsauttamalla, mutta 23 napsautusta on hieman liikaa jokaisen havaintoilmoituksen kohdalla.

O-P
Viestit: 180
Liittynyt: 20 Maalis 2006, 12:39

Re: Ilmoita havainto - Sarkain

Viesti Kirjoittaja O-P » 17 Heinä 2017, 22:31

Moi.

Kuulostaa siltä että käytät havaintojen ilmoittamiseen Tiiran peruslomaketta? Osin syöttölomake on tietysti makuasia, mutta itse olen jo vuosia käyttänyt vain ja ainoastaan muuttolomaketta havaintojen ilmoittamiseen Tiiraan (on sitten kyse muuttavista tai paikallisista linnuista), koska siinä juuri sarkainnapin käyttö on optimoitu sujuvaksi (toimii ainakin Firefoxia käytettäessä) eikä hiireen tarvitse koskea; ao. lomake on tarkoitettu juuri useamman havainnon ilmoittamiseen samalta paikalta.

t. O-P. Liinalaakso

Vastaa Viestiin