Tuntematon pikkulintu!

Näitkö tai kuulitko linnun, jonka määrittäminen jäi epävarmaksi? Tai pystyisitkö ehkä auttamaan kaveria varmistamaan haviksensa? Tässäpä on osio lintujen määrittämiseen liittyville keskusteluille.
MasseMan
Viestit: 2
Liittynyt: 17 Heinä 2015, 23:22

Tuntematon pikkulintu!

Viesti Kirjoittaja MasseMan » 18 Heinä 2015, 16:44

Törmäsin tässä heinäkuun alussa isäni tontilla mielenkiintoisen linnun ääneen. Aina iltaisin tämä pikkulintu tulee pihan puihin ja alkaa ääntelemään vihaisen/aggressiivisen tyyliin. Kerran otin oikein kamerani mukaan ja sain linnusta kuvia. Kuvan perusteella olen yrittänyt lintua tunnistaa, käyttäen omia lintukirjoja ja internettiä, mutta en ole löytänyt mistään lintua muistuttavaa lajia. Nyt pyytäisin foorumilaisia auttamaan tunnistamaan tämä pieni lintu, joka on ottamieni kuvien perusteella hyönteissyöjä. Lintua en muista koskaan kuulleeni saati nähneeni ennen. Olisi vain kiva tietää mikä laji on kyseessä, kun en mistään ole löytänyt nimeä linnulle.

En saa suoraa linkkiä muodostettua, mutta katsokaa osotteesta kuva linnunta!

Kuvat linnusta:

http://aijaa.com/xwDNwX

aqu97chr
Viestit: 26
Liittynyt: 04 Elo 2014, 16:09

Re: Tuntematon pikkulintu!

Viesti Kirjoittaja aqu97chr » 18 Heinä 2015, 19:25

Kuvassa on hernekerttu.

MasseMan
Viestit: 2
Liittynyt: 17 Heinä 2015, 23:22

Re: Tuntematon pikkulintu!

Viesti Kirjoittaja MasseMan » 18 Heinä 2015, 21:17

kiitos tiedosta. Hernekertulta se vaikuttaa. Kuuntelin nyt Hernekertun laulua. Mutta mitä itse olen kuulut sen pitävän ääntä, niin se on sellaista kovaa klossuttavaa ääntä, niin kuin se olisi vihainen. eli olisiko sillä pesä jossain lähellä, jossa jo kesän toiset poikaset? Tontilla, jossa lintu on liikkunut on myös kuusiaita, johon ainakin netin tietojen perusteella Hernekerttu voisi pesiä?

KalleR
Viestit: 574
Liittynyt: 28 Maalis 2006, 14:17
Paikkakunta: Littoinen
Viesti:

Re: Tuntematon pikkulintu!

Viesti Kirjoittaja KalleR » 03 Elo 2015, 09:24

MasseMan kirjoitti:kiitos tiedosta. Hernekertulta se vaikuttaa. Kuuntelin nyt Hernekertun laulua. Mutta mitä itse olen kuulut sen pitävän ääntä, niin se on sellaista kovaa klossuttavaa ääntä, niin kuin se olisi vihainen. eli olisiko sillä pesä jossain lähellä, jossa jo kesän toiset poikaset? Tontilla, jossa lintu on liikkunut on myös kuusiaita, johon ainakin netin tietojen perusteella Hernekerttu voisi pesiä?
Hei,
tänä sadekesänä varmaan monella pesijällä on ensimmäinen yritys voinut mennä pieleen, ja nyt olisi uusintapesintä menossa. Tai voihan siinä olla maastopoikue lähistöllä, jonka takia vielä varoittelee.

t Kalle Rainio

Vastaa Viestiin