Uudessa Tiirassa havainnon ajan merkitseminen on hankalaa, jos aika ei ole 'nyt'. Kellonaika pitää syöttää käsin näppäilemällä. Hakukentässä puhelimella aukenee numeronäppäimistö, jossa on pilkku, mutta ei pistettä tai kaksoispistettä, jotka täytyy erikseen kaivaa valikoista.
Toivottavasti siihen on tulossa joku kellotaulu tms graafinen ratkaisu.
T. Tuomas
Ajan merkitseminen hankalaa
-
jtp
Re: Ajan merkitseminen hankalaa
Oletko kokeillut syöttää ilman erotinta neljällä numerolla? Esim. klo 5.30 olisi 0530.
Itsellä tuntuu toimivan.
Itsellä tuntuu toimivan.
Viimeksi muokannut jtp, 20 Loka 2025, 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
jtp
Joka tapauksessa neljän numeron salliminen ilman välimerkkiä on mielestäni parempi ratkaisu kuin jokin graafinen pyörylä ja täysin riittävä.
-
jtp
Itse olen törmännyt usein sellaiseen ongelmaan uusiTiirassa, ettei se anna syöttää kellonaikaa, joka on muutaman minuutin päässä tulevaisuudessa.
Eli jos kello on nyt 9.07 ja tiedän lähteväni havainnointipaikalta pois kello klo 9.10, uusiTiira ei anna syöttää havainnointiajaksi 8.50–9.10, koska päättymisaika on tulevaisuudessa.
Mutta pahempi ongelma on, että nykyTiiraan tulee, jos ei päivittäin, niin ainakin viikoittain havaintoja väärällä päivämäärällä. Jos on syötetty perjantain havaintoja kello 24:n jälkeen lauantain puolella, käyttöliittymä laittaa päivämääräksi lauantain päivämäärän, jollei tietojen syöttäjä ole tarkkana. Minulle on epäselvää, minkä aplikaation käyttöliittymää silloin on käytetty (ehkä TiiraNomadia?). Tämä on ilmeisesti tunnettu ongelma, joka on uusiTiirassa ratkaistu niin, ettei se hyväksy ollenkaan tulevaisuuden aikoja. Kaipaisin kuitenkin hieman joustavuutta niin että muutaman minuutin saisi laittaa havainnointiaikaa tulevaisuuteenkin päin.
Eli jos kello on nyt 9.07 ja tiedän lähteväni havainnointipaikalta pois kello klo 9.10, uusiTiira ei anna syöttää havainnointiajaksi 8.50–9.10, koska päättymisaika on tulevaisuudessa.
Mutta pahempi ongelma on, että nykyTiiraan tulee, jos ei päivittäin, niin ainakin viikoittain havaintoja väärällä päivämäärällä. Jos on syötetty perjantain havaintoja kello 24:n jälkeen lauantain puolella, käyttöliittymä laittaa päivämääräksi lauantain päivämäärän, jollei tietojen syöttäjä ole tarkkana. Minulle on epäselvää, minkä aplikaation käyttöliittymää silloin on käytetty (ehkä TiiraNomadia?). Tämä on ilmeisesti tunnettu ongelma, joka on uusiTiirassa ratkaistu niin, ettei se hyväksy ollenkaan tulevaisuuden aikoja. Kaipaisin kuitenkin hieman joustavuutta niin että muutaman minuutin saisi laittaa havainnointiaikaa tulevaisuuteenkin päin.