voiko lintulaudan pörhistelijä olla keltahemppo?

Näitkö tai kuulitko linnun, jonka määrittäminen jäi epävarmaksi? Tai pystyisitkö ehkä auttamaan kaveria varmistamaan haviksensa? Tässäpä on osio lintujen määrittämiseen liittyville keskusteluille.
liisamaija

voiko lintulaudan pörhistelijä olla keltahemppo?

Viesti Kirjoittaja liisamaija »

Hei,
eilen lintulaudan alla pörhisteli lintu ihan pallona. Ajateltiin, että kyse on jotenkin sairaasta vihervarpusesta. Oltiin ihailemassa tikeljä lintulaudalla, ja otettiin (ikkunalasin läpi) kuvia myös tästä pörhöilijästä. Sitten osui silmiin keltahempon kuva, ja kovasti tämä pörhistelijä sitä muistuttaa. Emme todellakaan ole mitään lintubongareita, eikä tunneta lajeja juurikaan ohi lintulaudan tiaisten. Tämä foorumi kaivettiin esiin nyt ekaa kertaa, kun rupesi kiinnostamaan mikä pörhöilijä kyseessä mahtaa olla. En osaa laittaa tänne kuvaa, mutta jos joku viisas viitsisi laittaa sähköpostiosoitteensa niin voisin lähettää kuvamme tästä sairaasta vihervarpusesta/ hemposta vai mikä sitten lieneekin.
timo

Re: voiko lintulaudan pörhistelijä olla keltahemppo?

Viesti Kirjoittaja timo »

Hei!
Minä kyllä luulen että arvauksesi sairaasta vihervarpusesta on todennäköisempi kuin keltahemppo.
Sähköpostiosoitteeni saat jos lähetät mulle omasi tiiran kautta havainnon ilmottajalle (KSLY Peippo 9-10.2.2013 määrä 4)

T:Timo
liisamaija

Viesti Kirjoittaja liisamaija »

Hei,
meni yli hilseen... löydän havaintosi, mutta miten siitä eteenpäin?
Liisamaija
tjk+sslty
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tjk+sslty »

liisamaija kirjoitti:Hei,
meni yli hilseen... löydän havaintosi, mutta miten siitä eteenpäin?
Liisamaija
moi, ota ko. havainto auki klikkaamalla "peippo" pop-up-ikkunassa on ko. havainnon ilmoittaja: Timo ... vie hiiri nimen päälle ja klikkaa nimeä... MUTTA mä luulen että ko. järjestelmässä viestiin ei voi liittää liitettä... koita tuota, voit toki lähettää kuvan myös minulle, yhden s-postiosoitteeni saat tuosta oikelta kotisivujeni linkistä, --> yhteystiedot.
Vastaa Viestiin