Ongelmia Tiiraan kirjautumisessa? Käy läpi tämä tarkistuslista!
1) Varmista, että salasanan pienet ja isot kirjaimet sekä mahdolliset numerot tulevat oikein – eli esimerkiksi caps lock -toiminto ei ole päällä. Varmista myös, ettei mukaan tule ylimääräisiä välilyöntejä tai -merkkejä.
2) Tarkista, että käyttämäsi nettiselaimen asetukset sallivat evästeet ("cookies"). Ilman evästeitä ei Tiira – eikä moni muukaan verkkosivu – toimi kunnolla. Eväste-asetusten muuttaminen vaihtelee eri selainohjelmissa (esimerkiksi Explorer tai Firefox), mutta löytyy yleensä asetusten "Yksityisyys" ("Privacy") -kohdasta.
3) Jos olet äskettäin muuttanut Tiirassa olevan sähköpostiosoitteesi, varmista että olet vahvistanut muutoksen ja aktivoinut tilisi. Kun päivität sähköpostiosoitteesi, uuteen osoitteeseen lähetetään aktivointiviesti, johon sinun tulee reagoida ohjeiden mukaan ja aktivoida näin tilisi. Et voi kirjautua Tiiraan ennen kuin aktivointi on tehty. Näin varmistetaan, että sähköpostiosoite on toimiva. Jos et ole saanut aktivointiviestiä, tarkista roskapostikansio.
4) Jos olet unohtanut salasanasi, tilaa uusi päävalikon kohdasta "Unohtunut salasana". Tarvitset käyttäjätunnuksesi ja sen sähköpostiosoitteen, jolla olet Tiirassa.
5) Jos nämä toimenpiteet eivät auta, ota yhteyttä osoitteeseen tiira(ät)birdlife.fi
HUOM: Oli ongelma mikä tahansa, älä rekisteröidy käyttäjäksi uudelleen. Kun käyttäjätili on jo olemassa, ei ole syytä rekisteröityä uudelleen, vaan ottaa olemassa oleva tili käyttöön yllä olevien neuvojen mukaan. Jokaisella saa olla vain yksi käyttäjätili Tiirassa, ja tupla-, tripla- tai jopa useampien käyttäjätilien hallinta syö turhaan sekä Tiiran että BirdLifen toimiston resursseja. Autamme mielellämme ja mahdollisimman ripeästi kaikissa ongelmatilanteissa!