Kirjaan tämän viestin tällekin puolelle.
Viime kesänä kirjaamiani havaintoja ei löydy uuden Tiiran hakutoiminnolla, enkä pysty siksi niitä muokkaamaan. Vanhassa ne näkyvät, mutta siellä en niitä tietenkään pysty muokkaamaan, kun tiedot on syötetty uuteen. Ainoastaan koontihavainnot, joissa on minun havaintojani viime kesältä näkyvät uudessa Tiirassa.
Kesän 2024 havaintoja ei löydy
-
JuK
Re: Kesän 2024 havaintoja ei löydy
Kuulemani mukaan kaikkia nykytiiran havaintoja ei ole vielä siirretty uuteen. Siiirtyvät kai sitten vasta, kun se alkaa olla täysin käyttökunnossa. Mun havaintoja löytyy alkaen maaliskuu 2024 ja yksittäisiä vanhempia haviksia.
-
JarkkoK
Tässä oli siis kyse nimenomaan uuteen Tiiraan syötetyistä tiedoista. Ne näkyy nyky-Tiiran puolella merkinnällä "Uusi", eli sieltä tosiaan on varmistettavissa, että ne on syötetty uuteen, mutten saa niitä millän hakutoiminnolla näkyviin uudessa.
-
tjk+sslty
- Viesti:
Jep, uusi Tiirassa vielä on viilattavaa... Omat ensimmäiset havainnot olen tallentanut uusi Tiiraan 13.1.2024. Kun niitä hakee uusi Tiirassa hakuehdoilla; alku 1.1.2024 - loppu avoin , täpit sekä "omat ilmoitukset " sekä "omat havainnot". Tuloksena on " Ei tuloksia". Hakemalla täppi vain "omat ilmoitukset" tulos on sama. Mutta täppi vain ruutuun "omat havainnot" tulosta tulee. Näkyy myös tänään nyky Tiiraan tallennetut, mutta alkupäivä onkin 17.11.2024 eli tuo alkuvuosi (13.1.2024 lähtien) puuttuu. 🤔
-
JuK
Joo, ei kannata kauheesti päätään vaivata uuden tiiran hakutoiminnoilla, kun ne on vielä ihan alkutekijöissään. Mutta ainakin huomiona, että uudessa kun valitsee "Päivämäärä" ja jättää alku- ja loppupäivät tyhjiksi niin sitten havaintoja löytyy, mutta jos laittaa paivämäärärajauksia niin sitten ei löydy mitään.