Mikä hanhilaji ?

Näitkö tai kuulitko linnun, jonka määrittäminen jäi epävarmaksi? Tai pystyisitkö ehkä auttamaan kaveria varmistamaan haviksensa? Tässäpä on osio lintujen määrittämiseen liittyville keskusteluille.
olaro
Viesti:

Mikä hanhilaji ?

Viesti Kirjoittaja olaro »

Moi,

Tiirassa oli eilen 27.09 ilmoitettu Espoon Matalajärveltä havainto kuudesta lyhytnokkahanhesta. Illalla en ehtinyt enää paikalle mennä, mutta olin heti aamulla auringon noustessa Matalajärven tornissa asiaa ihmettelemässä. Keskellä järveä oli 6 hanhea "nukkumassa" joutsenten kanssa. Valon lisääntyessä sain otettua muutaman varsin kelvottoman kuvan hanhista ja hetken päästä ne sitten lähtivätkin kohti etelää. Pyytäisin nyt tunnistusapua, eli tein pari koostekuvaa linnuista erittäin voimakkaalla suurennoksella. Kuvat löytyvät osoitteesta http://www.kolumbus.fi/roger.olander/hanhi.jpg
sekä http://www.kolumbus.fi/roger.olander/hanhi_kuva2.jpg
Pystyykö tuosta sanomaan mikä laji on kyseessä ?

t,
Roger
Viimeksi muokannut olaro, 28 Syys 2009, 11:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olaro
Viesti:

Re: Mikä hanhilaji ?

Tarkennuksena vielä, että ensimmäisen kuvan hanhet ovat kaikki eri yksilöitä. Olen siis vain tiivistänyt samassa kuvassa hajallaan olleet linnut vähän lähemmäs toisiaan.
t,
Roger
KalleR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KalleR »

olaro kirjoitti:Tarkennuksena vielä, että ensimmäisen kuvan hanhet ovat kaikki eri yksilöitä. Olen siis vain tiivistänyt samassa kuvassa hajallaan olleet linnut vähän lähemmäs toisiaan.
t,
Roger
Moi,
metsähanhia ovat,

t Kalle Rainio
olaro
Viesti:

Myös tässä kuuden hanhen ryhmässä on yhdellä kokomusta nokka (kuva 2, alhaalla keskellä), joten olisikohan mahdollisesti voinut käydä niin, että tuo Tiiraan merkitty havainto koskisi tätä samaa ryhmää... ?

Yhteensattumaa ihmetellen,
Roger
Vastaa Viestiin