Valokuvat ym tallenteet

Täällä voit kysyä neuvoja vuonna 2006 avatun Tiiran version käytöstä.
JukkaK

Valokuvat ym tallenteet

Viesti Kirjoittaja JukkaK »

Uusi mukava ominaisuus Tiirassa!

Saako jotenkin haettua havainnot, joissa tallenne liitettynä?
RaE

Re: Valokuvat ym tallenteet

Viesti Kirjoittaja RaE »

Toimiikohan tämä uusi ominaisuus nyt kunnolla? Yritin katsoa yhdestä ruskosotkahavainnosta kuvaa, mutta en kyllä löytänyt sitä kuvaa mistään, vaikka sen havainnon edessä oli kamerasymboli.

Kokeilin tallentaa muutamaan omaan havaintoon kuvia ja ääniä, ja ne kyllä aukesi näkyviin ainakin itselleni. Vai onko niin, että jos havainnoija ei ole halunnut/toivonut kommentteja kuvista, niin ne kuvat ei sitten näy muille?
timo

Viesti Kirjoittaja timo »

Minusta tämä on erinomainen asia, mutta "susi". Miksi ne kuvat pitää olla noin pirun pieniä ettei kuvasta saa kuin 1/10 osan näkyviin. Talensin kuvaa, joka oli alunperin 3.28 MT (4608X 3072). Kun sitä akansa pienensin sain epätarkan kuvan päästä. Kuva on Fasaani 19.04.2012 tallenteessa
Välillä se jopa haukkui että äänite on liian pitkä, vaikka ei siinä mitään ääntä ollut.

Noihin kysymyksiin en osaa mitään vastata. Toivon että joku asiantuntija vastaa kaikkiin kysymyksiin?

T: Timo
AJL

Viesti Kirjoittaja AJL »

Terve,

Näihin esitettyihin kysymyksiin.

>Saako jotenkin haettua havainnot, joissa tallenne liitettynä?
Ei toistaiseksi. Jossakin vaiheessa kyllä.

>Toimiikohan tämä uusi ominaisuus nyt kunnolla? Yritin katsoa yhdestä ruskosotkahavainnosta kuvaa, mutta en kyllä löytänyt sitä kuvaa mistään,
>vaikka sen havainnon edessä oli kamerasymboli.
Olisikohan kyseessä ollut koontihavainto? Koontihavainnon edessä on kamera-symboli, jos jossakin koonnin alihavainnossa on liitettynä tallenteita.
Kamera-symbolin linkki vie tuossa tapauksessa koontihavainnon "näytä havainto"-lomakkeelle. Lomakkeelta löytyy alareunasta koontihavaintoon liitetyt alkuperäishavainnot ja niiden perässä mahdollisen kuvasymboli, josta pääsee "Näytä tallenteet"-lomakkeelle. Tämä sen vuoksi, että kyselyt eivät rasita kohtuuttomasti ja tallenteiden alkuperä säilyy.

>Miksi ne kuvat pitää olla noin pirun pieniä ettei kuvasta saa kuin 1/10 osan näkyviin.
>Talensin kuvaa, joka oli alunperin 3.28 MT (4608X 3072). Kun sitä akansa pienensin sain epätarkan kuvan päästä.
>Kuva on Fasaani 19.04.2012 tallenteessa
Valitettavasti käytettävyyden, vasteaikojen ja levytilan vuoksi on tallenteiden kokoa rajoitettu. Tiiran hyväksymä koko on vielä riittävän iso "nettikuvaksi".

>Välillä se jopa haukkui että äänite on liian pitkä, vaikka ei siinä mitään ääntä ollut.
Kyseessä lienee jokin virhetilanne. Tästä tilanteesta olisi hyvä saada tarkemmat tiedot ja kuvaus miten sen saa toistettua. Jos se on toistettavissa, voisit lähettää tarkemmat tiedot osoitteeseen tiira@birdlife.fi

--
AJL
RaE

Viesti Kirjoittaja RaE »

AJL kirjoitti: Olisikohan kyseessä ollut koontihavainto?
AJL
On se koontihavainto, mutta en minä saa kuvaa näkymään vaikka miten näpyttelisin. Kokeilin Firefoxilla ja Explorerilla.
Myös yksi omista havainnoista, joihin kokeilin kuvien liittämistä, on osa koontihavaintoa. Siinä minä saan kuvat näkymään. Olen "rekisteröitynyt ei-jäsen", pitäisikö olla jäsen että muiden kuvat näkyisivät?
JukkaK

Viesti Kirjoittaja JukkaK »

Kiitos Antti vastauksesta! ... kuvahakua odotellessa ...

Mulla toimii kuvien laitto ja katselu ongelmitta.
AJL

Viesti Kirjoittaja AJL »

On se koontihavainto, mutta en minä saa kuvaa näkymään vaikka miten näpyttelisin.
Mistä havainnosta on kyse?
Helpoiten löytyy, kun katsot havainnon tietoja ja poimi otsikossa oleva id=
RaE

Viesti Kirjoittaja RaE »

AJL kirjoitti: Mistä havainnosta on kyse?
Esimerkiksi nämä havainnot. Minulle kuvat eivät näy.

Ruskosotka http://www.tiira.fi/selain/naytahavis.php?id=8293731
Arosuohaukka http://www.tiira.fi/selain/naytahavis.php?id=8331298

Minäpä laitan tuohon yllä olevaan sähköpostiin kuvankaappaukset näytöltäni, niin niistä näkee millainen ero on omissa ja muiden ilmoittamissa kuvallisissa havainnoissa.
timo

Kyllä minä sain molemmat videot näkyviin.
KalleR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KalleR »

RaE kirjoitti:
AJL kirjoitti: Mistä havainnosta on kyse?
Esimerkiksi nämä havainnot. Minulle kuvat eivät näy.

Ruskosotka http://www.tiira.fi/selain/naytahavis.php?id=8293731
Arosuohaukka http://www.tiira.fi/selain/naytahavis.php?id=8331298

Minäpä laitan tuohon yllä olevaan sähköpostiin kuvankaappaukset näytöltäni, niin niistä näkee millainen ero on omissa ja muiden ilmoittamissa kuvallisissa havainnoissa.
Hei,
klikkasithan kamerasymbolia? Pelkkä havainnon auki klikkaaminen ei näytä kuvia.

t Kalle Rainio
RaE

Viesti Kirjoittaja RaE »

KalleR kirjoitti: Hei,
klikkasithan kamerasymbolia? Pelkkä havainnon auki klikkaaminen ei näytä kuvia.

t Kalle Rainio
Kyllä klikkasin. Minä tosiaan saan omista havainnoista kuvat näkyviin, eiköhän muiden havainnot pitäisi aueta ihan samalla lailla.

Laitoin tuonne yllä näkyvään sähköpostiin (ylläpito?) kuvankaappaukset, joten niistä pitäisi näkyä mistä on kyse. Mutta koitan vielä tähänkin selventää ongelmaa.
Tapaus 1 Oma havainto joka on osa koontihavaintoa

Hakutuloksissa näkyvän koontihavainnon edessä on kamerasymboli. Sitä klikkaamalla saan auki uuden ikkunan, jossa näkyy koontihavainnon tiedot ja alla havainnot joista havainto on koottu. Tässä niiden havaintojen perässä, mitkä sisältää kuvan tai muun tallenteen, on kamerasymboli. Sitä kameraa klikkaamalla saan auki uuden ikkunan, jossa on sitten kuva tai ääni.

Tapaus 2 Muiden ilmoittama kuvallinen havainto

Hakutuloksissa näkyvän koontihavainnon edessä on kamerasymboli. Sitä klikkaamalla saan auki uuden ikkunan, jossa näkyy koontihavainnon tiedot ja alla havainnot joista havainto on koottu. Tästä ikkunasta en löydä mistään kamerasymbolia. Kävin tuon arosuohaukan kohdalta vielä läpi kaikki havaintoilmoitukset erikseen, eikä kamerasymbolia löytynyt sittenkään.

En vielä ole löytänyt muiden tekemiä yksittäisiä kuvallisia havaintoilmoituksia. Siis sellaisia jotka eivät ole mukana koontihavainnoissa. Saisinkohan minä niitä näkyviin?
timo kirjoitti: Kuva on Fasaani 19.04.2012 tallenteessa

Tein äsken haun: fasaani, koko suomi, 19.4.2012-19.4.2012. Tuloksena oli 34 havaintoa / 52 yksilöä, yhdenkään havaintoilmoituksen edessä ei ollut kamerasymbolia.
KalleR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KalleR »

RaE kirjoitti:
Tein äsken haun: fasaani, koko suomi, 19.4.2012-19.4.2012. Tuloksena oli 34 havaintoa / 52 yksilöä, yhdenkään havaintoilmoituksen edessä ei ollut kamerasymbolia.
Moi,
nyt taisi selvitä: muiden tallenteet näkyvät vain BirdLifen jäsenyhdistysten jäsenille, samoin kuin laaja haku.

t Kalle Rainio
AJL

Viesti Kirjoittaja AJL »

Moi,

Kalle on ihan oikeassa, tuosta siinä on juuri kyse.
Koontihavaintossa oli pieni virhe, kun näytti kuvakkeen turhaan. Korjasin.

Kiitti infoista!

--
AJL
timo

Lisää ongelmia. Minä tyhmä vaari en saa kuvia pikkukuovi 2.5pv ja pikkujoutsen 26.4pv näkyviin. KSLY:n alueelta. Tulee vain ikuna jossa on musta lätkä jossa lukee http// ja alapuolella www-linkki. Mitään ei tapahdu vaikka mistä painelee.
Voisko joku neuvoa?
tjk+sslty
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tjk+sslty »

timo kirjoitti:Lisää ongelmia. Minä tyhmä vaari en saa kuvia pikkukuovi 2.5pv ja pikkujoutsen 26.4pv näkyviin. KSLY:n alueelta. Tulee vain ikuna jossa on musta lätkä jossa lukee http// ja alapuolella www-linkki. Mitään ei tapahdu vaikka mistä painelee.
Voisko joku neuvoa?
moi, tuosta pikkukuovi havainnosta.... ilmeisesti "häikkä" havainnon ilmoittaja suunnassa..ko.linkki ei toimi suoraan, mutta sinistä linkki ja kopio hiiren oikealla painikeella ja avaa uuteen välilehteen tai ikkunaan, niin johan tulee kirkkahia kuvia. sama pätee pikkujoutsen havaintoon...
Vastaa Viestiin